vineri, 29 iulie 2011

Salata de dovlecei copti cu menta

Salata de dovlecei cu menta

Ah, iar am dat turul prin gradina. Voi pleca in vacanta si gradina mea de legume va fi abandonata pentru o perioada. Asa se face ca de o saptamana mi-am facut 'cumparaturile' exclusiv in gradina mea de legume. Dovleceii sunt plante care nu au nevoie de mare lucru. De compost proaspat, apa si caldura. Si daca pe astea le au, 2 plante va dau suficient pentru consumul unei familii de 6 persoane. Asa e la noi cel putin.

Doua saptamani e mult pentru plantele de dovlecei. La intoarcere pot avea o serie de dovleci imensi, cam prea mari pentru consum. Asa ca am facut o razie si am cules tot, mai putin dovlecii abea formati inca neinfloriti. Si am preparat o reteta foarte simpla si gustoasa. Ca de obicei, toate legumele sunt culese din gradina gradinarului pofticios.
Dovleceii pe planta
Ingrediente:
- 3 dovlecei
- o legatura de cepsoara
- o legatura de menta proaspata
- 3 linguri sos de soia (se gaseste in magazinele cu specific chinezesc)
- 3 linguri otet
- sare

Mod de preparare:
Se taie dovleceii in felii de jumatate de centimetru grosime. Feliile nu se taie pe latime, ci in lungime, de la varf spre coada.Se presara cu putina sare si se pun la copt in ulei pe foc mare. Sunt gata copti cand intra furculita in ei si trebuie atunci scosi imediat. Nu-i lasati prea mult, ca se vor mai inmuia si mai mult apoi in salata si sunt buni doar daca raman suficient de fermi, nu daca devin prea moi. Se lasa la racorit.
Pregatiti un sos cu 3 linguri de otet, 3 linguri de sos de soia, cepsoara taiata marunt.
Dupa ce s-au racit dovleceii se adauga sosul si apoi menta taiata marunt. Se, mai lasa la frigider 20 minute si se degusta rece. Merge bine doar cu o branza sarata si cu paine dar si ca acompaniament la un gratar cald.

Un comentariu:

Aveti o parere sau o intrebare despre subiect? Aici o puteti exprima.
Daca nu aveti un cont (google worldpress etc) va puteti pune numele selectand in 'Comentati ca' optiunea 'Nume/Adresa URL' si punand numele dumneavoastra sau adresa URL (sau amandoua).