marți, 19 iulie 2011

Ciorba de salata verde cu frunze de sfecla rosie

Stiti ce ador eu cand vine vorba de gatit? Sa ma plimb prin gradina de legume si sa imi imaginez reteta pe care o voi prepara. Asta e cea mai frumoasa faza cand vine vorba de gatit. E o faza intim legata de pasiunea mea pentru gradinarit. Si e bine, pentru ca bucataria de calitate incepe cu respectul pentru calitatea ingredientelor. Si sa stiti ca in gradina mea gasesc ingrediente de cea mai buna calitate.

Ieri citeam o reteta de sfecla rosie si am ramas cu imaginea aceea rosie in gand. Nu-mi place sa mananc sfecla rosie dar toata familia mea o adora si in plus sfeclele rosii sunt estetice in gradina asa ca le cultiv cu placere. Si culmea coincidentei aseara am ajuns acasa si am gasit 2 sfecle rosii pe care mama le-a scos din gradina ca sa le pregateasca. Am vazut-o taind frunzele si se pregatea sa le arunce pe compost. Mi s-a parut un adevarat sacrilegiu, asa ca am hotarat sa ma plimb prin gradina si sa vad ce gasesc pentru a face o mancare folosind si frunzele de la sfeclele rosii.


Asa am observat o salata pregatita sa se urce in sus pentru a face seminte. Cand se intampla asta salatele incep sa aibe un pic de gust amarui si unele persoane nu prea le mai accepta in salata. Devenea deci clar ca trebuia sa folosesc urgent salata respectiva. Asa ca natural mi-a venit ideea sa deturnez reteta clasica de supa de salata verde. Am cules rapid celelalte ingrediente din gradina : cepsoara, un morcov, si macris. Supa asta e tare rapida, cam 20 min. Are un gust dulce-acrisor nu acel gust pronuntat ca in bucataria asiatica, dar destul de distinct. M-am hotarat sa va dau si voua reteta pentru ca mie mi-a placut.

Ingrediente:
- un morcov
- Frunzele de la 2 sfecle rosii
- o salata verde
- o legatura de cepsoara
- o jumatate de legatura de usturoi oriental (Allium tuberosum); merge si 2 catei de usturoi daca nu aveti
- 3 oua
- 10 felii subtirele de costita un pic afumata
- cam 10 frunze de macris
- o lingura de faina
- 400 ml de lapte acru/iaurt
- sare, daca vreti si piper, otet

Mod de preparare:
Se curata si se taie in bucatele morcovul. Se pune la fiert in apa cu sare.
Se taie cepsoara, salata si frunzele de sfecla rosie.
Se pune costita la fript intr-un picut de ulei (nu mult ca iese si grasime de la costita). 
Se separa galbenusul de la un ou si se pune deoparte pentru mai tarziu. Albusul si celelalte 2 oua se pun peste costita fripta si se face o omleta.
Se adauga in apa de ciorba peste morcov frunzele de salata si apoi cele de sfecla rosie. Si aproape imediat si omleta.
Se amesteca galbenusul de ou cu laptele acru si cu faina si apoi se ia cu un polonic apa din ciorba si se pune faina galbenus si iaurt si se amesteca bine. Se toarma totul in ciorba si se mai da un clocot.
La sfarsit se adauga usturoiul oriental (sau usturoiul) taiat fin si dupa ce s-a oprit focul se adauga si macrisul taiat fin.

Degustare
Se lasa 10 minute sa se racoreasca si apoi se serveste eventual cu putin otet (daca macrisul nu a fost suficient sau daca preferati asa).

Am reusit sa fac o poza cu supa in timp ce o preparam, la clocotul final. In schimb ajunsa in farfurie nu m-am mai gandit decat cum sa o mananc mai rapid :)


Ciorba de salata verde cu frunze de sfecla rosie.
Nu e suficient de alba? E normal!! E cu frunze de sfecla rosie! :)

PS: Daca doriti o reteta de sfecla roie (radacina) cred ca cel mai indicat loc unde ar trebui sa cautati e la Alison

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveti o parere sau o intrebare despre subiect? Aici o puteti exprima.
Daca nu aveti un cont (google worldpress etc) va puteti pune numele selectand in 'Comentati ca' optiunea 'Nume/Adresa URL' si punand numele dumneavoastra sau adresa URL (sau amandoua).